Известие

Collapse
No announcement yet.

Подробности около разни ремонти на 159

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Колеги, някой случайно да е свалял декоративната решетка на предните говорители? Правилно ли разбирам, че се сваля цялата кора? И ако е така, лесно ли се сваля, че ме е страх да не счупя нещо? Целта ми е да сваля говорителя, защото май все да трещи.
    Аз свалях преди 2 месеца.


    За лесно е сравнително лесно ако знаеш как и какво да свалиш първо.Все пак е по-трудно от задните кори.

    И на 4-тв кори декоративната решетка е част от кората.Сваляш кората, за да се открие говорителя.

    На предната кора, независмо коя(на водача или на пътника) се прави като сваляне на задна кора: http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=86378

    http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=87625


    Цитат:
    Има няколко кръстати винта мисля бяха 3 или четири отдолу на кората на всяка врата.

    След това там където е дръжката за отваряне на вратата има едно капаче- с малка отверка подпъхващ и леко напъваш навън -излиза си- под него има шестограм мисля 6 номер.Там където са копчетата за прозореца има вдлъбнатина която хващаш при затваряне на вратата отвътре - на дъното на тази вдлъбнатина/ниша има едни гумички на дупки които покриват дъното -махаш ги отдолу има два шестограма.Развиваш.Издърпваш пластмасата с копчето.Контейнера на копчето е захванат с едни удебеления за тази "дръжка"/ниша и е черен на цвят подпъхваш внимателно и освобождаваш "ушичките" които влизат в дупки, бяха 3 или 4 не помня вече. Така копчето и контейнера с електрониката за който е захванат остават да висят на жицата, а останалото може да се издърпа от кората и да се остави някъде наоколо-то е свободно.
    Отдолу се откриват още два шестограма под ъгъл са завити във вътрешната планка на вратата- развиваш и тях.
    Общо 5 са шестограмите.

    След това следва да издърпаш кората- тя е на едни "щипки", но правилното е да се каже пластмасови дюбелчета с лека контра които са мушнати в специални дупки във вратата.Те се вадят като между кората и вратата се подпъхне отвертка и по-малко от всякъде подпаря равномерно.
    За да не си издраскаш боята увии отверката в плат или хартия.Може и от вестник.
    Когато подпориш малко кората, около 1 -2 пръста дебелина е добре леко да я повдигнеш горе където влиза между вратата и прозореца и уплътнява прозореца от вътрешната страна.Повдигаш нагоре леко колкото да се измъкне уплътнението от кухината която уплътнява и след като се е измъкнало цялото отгоре ако има още закачени в дупките пластмасови "щипки" можеш да дръпнеш кората цялата към теб докато се извадят всички "щипки"/пластмасови дюбели от дупките си.След това освобождаваш механизма там където е дръжката от кората и можеш да оставиш кората настрани.
    На предните кори пищялки(малки тон колонки) няма, но има някои особености:


    1.Има една пластмаса отпред в ъгъла на предната врата при която свурпва стъклото.Тази пластмаса е черна и е във вид на триъгълник.От другата външна страна е огледалото.Първо сваляш всички винтове и шестограми както е указано горе.След това подпъхваш с плоска отвертка или друго за да извадиш 1-2 сантиметра щипките(но те са си пластмасови дюбели с лека контра) на кората от вратата -също както е казано горе. Само там където е пластмасовата част -триъгълник от външната страна на която е външното огледало не напаряш много а само малко.

    След това тази пластмаса се вади като тя откъм горната част на кората има Г образно пластмасово чопче което е подпъхнато под кората и държи кората плътно към пластмасата.Подпъхваш леко с права отвертка и освобождаваш кората от подпъхнатото под нея Г образно чопче което я държи за пластмасовия триъгълник от вътрешната страна, като много внимаваш да не го счупиш.

    Освободиш ли кората от това чопче, тогава се вади пластмасовия триъгълник като се дърпа леко мисля че към таблото, тоест към предния капак(при затворена врата, а при отворена към таблото).Там също има пластмасово Г образно чопче, което държи пластмасовият триъгълник към вратата като Г-образното чопче е пъхнато в специална дупка във вратата.

    Едно клипче на задната врата след като е свалена кората, за да придибиеш представа : https://www.youtube.com/watch?v=NwY0Pl60T-0

    Жълтите дупки са за пластмасовите дюбели.

    Само да кажа, че на предната врата дюбелите са повече и по на гъсто, особено горе около пластмасовото триъгълниче.

    Вземи си и малко прожекторче или запалка с диодче, за да си светваш и да гледаш какво има зад кората и да видиш чопчетата на пластмасовия триъгълник и да разбереш на къде точно да дръпнеш, за да ги извадиш.


    2. Има конзолка с малка лампичка или диод отдолу на кората която е закрепена за кората и ти свети да видиш къде стъпваш и която има два начина да откачиш
    - а) да откачиш малкото щифтче което се муши в конзолката(стойката) в която е лампичката.Тази конзолка е пластмасова и е полупрозрачна.Така конзолката + лампичката остават закрепени за кората, а кабелът с накрайника/обувката остава да виси във въздуха

    или

    - б) да откачиш самата конзола от леглото й в кората.Тя има две малки пластмасови ушета които се мушват в едни дупки в специално пластмасово "легло" в кората.Това става в права/плоска(обикновена отвертка) която те съветвам да с по тънък връх, за да може по-лесно да се мушне между конзолката на лампата и леглото и като подпъхнеш и леко разтвориш да освободиш едното ухо, след което леко я дръпваш нагоре и излиза.Може и леко накриво с едната страна нагоре=тази в която си подпъхнал отвертката и си освободил ухото я вадиш първа, а другата вече е освободена и вадиш цялата конзолка.

    След това по обратния ред, но без отвертка я пъхваш и леко и внимателно натискаш докато ушетата влезнат в дупките си и се чуе леко щракване.

    Само да кажа, че пластмасовата конзолка с лампичка която свети в краката при отваряне на предната врата нова струва 35 паунда.Така че внимавай.

    Пробваш да видиш дали всички е наред като си слагаш ръката под кората където е лампичката да видиш дали свети.

    Към точка 2 пристъпваш след като откачиш пластмасовата част-триъгълниче от вратата, защото то пречи да свалиш кората.Може да пробваш и преди това, но ще напънеш кората и няма да виждаш какво точно правиш, а съм виждал счупена задна кора на 159-ка.Или от ритник или от такова напъване.

    ---------- Post added at 01:25 ---------- Previous post was at 01:07 ----------

    Ако кората е от страната на водача, то конзолата за управление на врати, прозорци и огледала се откача от кабела, като има една П образна пластмасова "люлка"(при мен беше мисля жълта на цвят) която от долно положение се вдига нагоре и така се освобождава и вади кабела заедно с "обувката".След това по обратния ред първо се напъхва много внимателно "обувката" на кабелния накрайник, така че всяка дупка да си пасне на "иглата", след което леко се натиска, като пластмасовата люлка се сваля от горно в долно положение и се законтря.НЕ СЕ НАТИСКА СЪС СИЛА. Ако не иска да влезе леко не натискаш.Става с чалъм, не със сила.Иначе се чупи нещо, а то струва много пари.
    Last edited by alfa racer GTA; d.m.y г., 01:14.
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

    Comment


    • Здравейте, колеги!

      Сравнително отскоро съм горд притежател на 159-ка, 2,4, 200 коня.
      Онзи ден пътувах извън София с още няколко човека. Всичко добре, но при смяна на скоростите при отпускането на съединителя се чуваше едно почукване (струваше ми се отпред в дясно) и то доста отчетливо. Казвам, че ми се струваше, понеже аз бях на навигаторското място, а друг човек шофираше. Сега при движение в града до работа и обратно не чувам да потраква. Като че ли го има и при по-рязко отпускане на съединителя. Също така забелязвам, че при навит волан при движение назад също почуква нещо в дясно, но е доста леко. Съмнява ме, че е каре или някой тампон на двигателя, но ми се ще да чуя и вашето мнение.

      П.С. Забравих да кажа, че при гасене не се чуват несвойствени шумове, нито при натискане и отпускане на съединителя на място, което ме кара да мисля, че не е от маховика или съединителя.

      Благодаря!

      Comment


      • Първоначално публикувано от alfa_romeo_forever Покажи съобщение
        2.0 Jtdm на 59-ката с каква турбина е ?
        Добре ще задам по друг начин въпроса си колеги , какво ви е мнението за този двигател , до колкото знам се слага на Джулиетата ? има ли нещо сходно с 1.9 ( скорости/съединител и т,н ) или е съвсен различно , по здраво ли е не е ли ?

        Търсих информация , не открих , нещо което да ми отговори на въпросите , ще се радвам някой , който ги знае нещата да се отзове .
        Alfa Romeo 156 2.4 20v "TI" - Ex ..
        Alfa Romeo 147 2.0 TS Selespeed - Ex ..
        Fiat Bravo 1.9 JTD 105hp - Ex..

        Comment


        • Първоначално публикувано от alfa_romeo_forever Покажи съобщение
          Добре ще задам по друг начин въпроса си колеги , какво ви е мнението за този двигател , до колкото знам се слага на Джулиетата ? има ли нещо сходно с 1.9 ( скорости/съединител и т,н ) или е съвсен различно , по здраво ли е не е ли ?

          Търсих информация , не открих , нещо което да ми отговори на въпросите , ще се радвам някой , който ги знае нещата да се отзове .
          По едно време се коментираше, че има проблеми с износване на биелни лагери предимно в опелския си вариант, ама и алфата не правела изключение.


          Comment


          • http://engineengineering.co.uk/start...d-engine:1297/


            http://www.practicalcaravan.com/advi...9-buyers-guide

            https://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=1373741

            http://www.vosa.gov.uk/vosa/apps/rec...arch=newsearch

            http://www.theaa.com/allaboutcars/re...omeo&makeId=A0

            http://australiancar.reviews/reviews...odel=159&gen=7

            В един от форумните сервизи като ми казаха, че на всички(или почти всички) 159-ки предните гуми се изяждат отвътре ми се стори съмнително и не повярвах.Но като прочетох това им повярвах http://australiancar.reviews/reviews...odel=159&gen=7

            А ето и последен ъпдейт на проблемите на 159-ката:

            https://www.honestjohn.co.uk/carbyca.../?section=good


            Успех в покупката.И късмет.
            Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

            Comment


            • Благодаря за отговорите ,колеги !
              Alfa Romeo 156 2.4 20v "TI" - Ex ..
              Alfa Romeo 147 2.0 TS Selespeed - Ex ..
              Fiat Bravo 1.9 JTD 105hp - Ex..

              Comment


              • Колеги имам едно питане,Искам да попитам дали би било някакъв проблем да сменя огледалото за обратно виждане с такова с авоматично затъмняване.Предполагам се връзва към плафона и трябват ли някакви по специфични неща.
                Alfa 159 JTD

                Comment


                • Първоначално публикувано от D.Dimitrov Покажи съобщение
                  Колеги имам едно питане,Искам да попитам дали би било някакъв проблем да сменя огледалото за обратно виждане с такова с авоматично затъмняване.Предполагам се връзва към плафона и трябват ли някакви по специфични неща.
                  По принцип в огледалото има букса, в която са кабелите от датчика за дъжд и осветеност за автоматично пускане на фаровете.За вътрешното осветление също.Та нещата са понавързани.Според мен само с взимане на ток от плафона няма как да стане.
                  Last edited by undy; d.m.y г., 16:54.
                  156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                  147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                  159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                  Comment


                  • Утре мисля да пробвам да го мъча да видя какво ще стане.Взех огледалото със сензора и всички кабели в огледалото пак да видим утре какво ще избистрим.
                    Alfa 159 JTD

                    Comment


                    • Аре да се включа и аз :

                      3 месеца и 3 дни я карам , изминати над 6 000 км и до сега ремонтни дейности - НУЛА !

                      Има неоправени забележки от самото начало : отварящ се капак по време на движение ( скоро смятам да се заема по - сериозно с това ) . Пукната броня ( така я купих ) и липсваща лайстничка ( излетя , скоро ще си набавя и нея ) .
                      Сменила съм само термостат на Бер за 65 лв още в началото , защото беше останал отворен .
                      Забележки до сега нямам никакви ... върви пущината и 'талянска ламарина
                      Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW '2001
                      140 HP + Chip Tuning -> ex
                      Alfa Romeo 159 1,9 JTD SW '2006
                      Born to make me happy

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от Bella Покажи съобщение
                        Аре да се включа и аз :
                        A как би ги сравнил(а?) със 156-цата от подписа ти?
                        Чисто като усещане и удоволствие при шофиране .
                        Позитиви/негативи....

                        Мерси.
                        156 2.0TS

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                          A как би ги сравнил(а?) със 156-цата от подписа ти?
                          Чисто като усещане и удоволствие при шофиране .
                          Позитиви/негативи....

                          Мерси.
                          Ще си позволя да се намеся,ако може...
                          На мен лично адски много ми липсва управлението при 156/147,което е супер директно и усещането е по-готино.....докато тук волана има по-дълъг ход..за мене е огромен минус,вярно по-маневрена е 159,но в моя случай все тая.Иначе е стабилна,комфортна и тежка,което се усеща.
                          Last edited by undy; d.m.y г., 21:34.
                          156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                          147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                          159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                          Comment


                          • Интересен факт, мерси.
                            Доста по-тежка и тромава ли се усеща 159ката?
                            156 2.0TS

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                              Интересен факт, мерси.
                              Доста по-тежка и тромава ли се усеща 159ката?
                              Ами тежичка си е,особено след 147цата ми е като танк.Тромава ,не..все пак 200коня има.Зимата като тръгне на една страна и става интересно.Иначе тръгва и спира зверски.
                              156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                              147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                              159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                                Интересен факт, мерси.
                                Доста по-тежка и тромава ли се усеща 159ката?
                                Предполагам, че зависи с кой двигател е и дали е автомат или ръчка.Както каза колегата-липсва по директното управление и автомата е малко по муден, но натисна ли я здраво, не мога да я вкарам в "правия път"Но сравнявам 156sw 2.4 140 с 159sw 2.4 200
                                Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

                                Comment

                                Working...
                                X